Brest - Reisverslag uit Brest, Frankrijk van Marc Leysen - WaarBenJij.nu Brest - Reisverslag uit Brest, Frankrijk van Marc Leysen - WaarBenJij.nu

Brest

Door: Marc

Blijf op de hoogte en volg Marc

13 Mei 2018 | Frankrijk, Brest

Op 12 mei om 10h30 vertrokken uit Brixham voor een tocht van 130 mijl naar Brest. Tegen de zuidwestenwind in, dus motorzeilend de nacht door, we wisselen elkaar af om uitzicht te houden. We steken enkele traffic lanes over maar dat betekent enkel goed uitkijken, zowel op de electronische apparatuur als visueel.
Om 10h30 zijn we aan de vuurtoren Le Four, begin van het Chenal du Four. Die passage staat bekend om zijn sterke stroming. Een echte 'klotsbak' in de taal van onze beide noorderburen.
Om 18h30 aankomst in Brest. Morgen passeren we de Raz du Sein en beginnen dan aan de lange oversteek naar La Coruna, een tocht over de Golf van Biskaje van ongeveer 60 uren. De metro voorspelt een noordwestelijke wind, kracht 3 tot 4 Beaufort, dat betekent dat de wind schuin achter invalt, een 'dragende' koers. Dus een goed weervenster voor verschillende dagen.

• 13 Mei 2018 - 21:54

Rit:

Lieve allemaal, ik zie dat jullie je mannetje wel staan

• 14 Mei 2018 - 07:22

Dette:

Dag iedereen,
    jammer dat de tocht moest beginnen met een ontwrichte schouder, een pijnlijke zaak...Gelukkig kwam het snel in orde en kan iedereen mee op tocht. Het kan alleen maar beter worden.
    Geniet van de oversteek en we volgen jullie met de beide voeten op het vaste land.
    groetjes en goede wind en mooi weer voor jullie tocht,
    Dette

• 14 Mei 2018 - 07:51

Jan En Annemie:

Hallo iedereen,

Het ziet er allemaal mooi uit.
    Fijn om je verslag te lezen Marc,zo varen we we steeds een beetje mee.
    Hopelijk alles in orde met je arm
    Groeten aan iedereen en genieten maar van deze ervaring.
    Liefs,
    Jan en Annemie