Torquay - Reisverslag uit Torquay, Verenigd Koninkrijk van Marc Leysen - WaarBenJij.nu Torquay - Reisverslag uit Torquay, Verenigd Koninkrijk van Marc Leysen - WaarBenJij.nu

Torquay

Door: Marc

Blijf op de hoogte en volg Marc

09 Mei 2018 | Verenigd Koninkrijk, Torquay

We zijn vertrokken in Cowes op 7 mei, een dag later dan gepland. Tussendoor heb ik even mijn schouder ontwricht, wat in het St Mary's Hospital in Newport, Cowes, werd gereduceerd. Ik moet nu een draagdoek dragen en voorzichtig zijn met mijn bewegingen om recidief te voorkomen. Tja... We hebben besloten onze tocht verder te zetten. Er kondigt zich een zacht weertje aan en op 7 mei om 12h varen we af richting Torquay, westelijker aan de Engelse zuidkust. Het is op motor, rustig tuffen. Om 16h passeren we The Needles aan de westpunt van Cowes, om 21h zijn we aan de vuurtoren van Portland Bill.

We ontdekken de charme van 's nachts doorvaren. Mooie sterrenhemel, muziekje op, geen lichtje te zien op zee. In de aanloop van The Solent waren wel veel 'lichtjes die er niet toe doen', storende lichtjes dus die het moeilijker maken de belangrijke lichten van boeien en andere schepen te zien. In Lyme Bay op weg naar Torquay is het net het omgekeerde: geen boeien, geen schepen, enkel de vuurtoren van Portland Bill in ons kielzog. Alleen op zee, in de duisternis, enkel wat lichtnevel rond onze eigen boordlichten. Rit en ik doen de wacht tot 24h, dan neemt Anne over. Onze iPhone geeft een liedje Uit Alegria. There is a love in me raging, Alegria... Extatisch!

Op 8 mei om 04h30 meren we af in Torquay. Op 10 mei verwachten we onze zoon Sebastiaan met een vriend, Michel, en ook nog Rens die we als extra bemanning hadden aangetrokken. Samen wachten we op het goede weergat om de Biskaje over te steken. Ritje monstert tijdelijk af, en komt dan verderop in Galicië terug aan boord.

• 09 Mei 2018 - 17:41

Jan En Annemie:

Beste Rit en Marc,

Heerlijk om jullie reisverslagen te lezen
    Moet een enorme ervaring zijn
    Geniet er van en we kijken uit naar een volgend versleg
    Dikke zoen van ons

• 09 Mei 2018 - 21:20

Ward Verbruggen :

Ik volg met aandacht en niet verholen afgunst. Uw verhaal maakt dat ik het beetje mee kan doen. Groet. Ward

• 10 Mei 2018 - 09:08

Els:

Verzorg je en wees voorzichtig met die schouder..
    Goede oversteek !
    Leuk om zo te mogen volgen
    Els

• 10 Mei 2018 - 11:19

Begga En Marc:

Beste Rit en Marc,
    Dank dat we al lezend (reisverslag) en kijkend (mooie foto's) mogen meevaren.
    Laat de tegenspoed (Charlotte en Marc tijdelijk gehospitaliseerd) nu maar definitief achter jullie.
    Goede vaart toegewenst!
    En éénmaal deze onvergetelijke missie (deel 1) achter de rug is (lees: zodra jullie allebei terug in Schoten zijn) kijken we uit naar de face-to-face-verslaggeving.
    Hartelijk,
    Begga en Marc

• 14 Mei 2018 - 11:57

Jeannine En Francis:

Beste Rit en Marc,
    Bedankt voor de fijne reisverslagen en foto's.
    Kijken uit naar de volgende.
    Behouden vaart
    Grts,